Csillagok 1-től 5-ig: mit várhatunk a különböző hotelkategóriáktól?
SmartLine Blog, Dátum: 2021.02.08.
Kategória:Hotelválasztás esetén első körben mindenki a csillagokat nézi, de csak kevesen tudják, hogy pontosan mit is jelentenek. Összegyűjtöttük, hogy mit várhatunk el az egyes kategóriáktól.
Az elején fontos leszögeznünk, hogy nincs egységes rendszer a hotelek besorolására világszerte, emiatt jelentős különbségek vannak az országok tekintetében. Egy 5 csillagos egyiptomi szálloda például nem ugyanazokkal a szabványokkal rendelkezik, mint egy 5 csillagos szálloda Magyarországon.
Emiatt akár azt is gondolhatnánk, hogy nem érdemes a csillagokra hagyatkoznunk hotelválasztás esetén. Ezt a problémát igyekszik kiküszöbölni a 2009-ben alapított Hotelstars Union (HSU), amely egységes minősítési rendszert dolgozott ki. Az alapító tagok között volt annak idején Magyarország is.
Jelenleg a Hotelstars Union 17 tagországában több, mint 28 ezer szálloda minősítése azonos elvek szerint történik. A közös szállodai minősítési rendszer összesen 270 feltétel teljesítésén alapul. Ezeket többek között a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki, így megfelelnek a mai kor igényeinek, a vendégek elvárásainak.
De nézzük, hogy mit is jelent pontosan ez a feltételrendszer a szálloda vendége számára, mit várhatunk el az egyes hotelkategóriáktól.
1* - Turista (Szerény igényeket kielégítő szálloda)
- Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva,
- A szobákat naponta takarítják,
- Minden szobában színes TV van,
- A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik
- A szállodában porta működik
- Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére
- Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában
- Csomagmegőrzésről gondoskodnak
2* - Standard (Mérsékelt igényeket kielégítő szálloda)
- Büféreggeli
- Olvasólámpa az ágynál
- Törülközők, sampon
- Polcos ruhásszekrény
- Higiéniai cikkek árusítása a szállodában
- Hitelkártyás fizetési lehetőség
3* - Komfort (Átlagos igényeket kielégítő szálloda)
- A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető
- Idegen nyelven beszélő munkatársak
- Telefon a vendégszobákban
- Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben
- A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő
- A vendégszobában tükör, bőröndtartó
- Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére
- Kérésre plusz párna és takaró
- Vendégpanaszok szervezett kezelése
4* - Első osztály (Magas igényeket kielégítő szálloda)
- Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető
- A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár
- Büfé- vagy a la carte reggeli , szobaszerviz
- Kérésre fürdőköpeny, papucs
- A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület
- Internet elérés és internet terminál
5* - Luxus (A legmagasabb igényeket kielégítő szálloda)
- 24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel
- Kocsirendező, ajtónálló, londíner
- Concierge szolgáltatás
- étterem
- Minibár, 24 órás szobaszerviz
- A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek
- Internet, PC csatlakozás a vendégszobában
- Szobai széf
- Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás
- Esti ágyazás
- A szolgáltatások anonym tesztelése
A Hotelstars Union tagállamai
Ausztria, Belgium, Cseh Köztársaság, Dánia, Észtország, Görögország, Hollandia, Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Svájc, Svédország.
Azokban az európai országokban, akik nem csatlakoztak a HSU-hoz, valamelyest más szempontokon alapul az értékelés. Franciaországban például nagyobb hangsúlyt fektetnek a szobák felszereltségére, míg a briteknél a szállodai szolgáltatások minősége számít jobban, az olaszoknál pedig a tisztaság is nagyban befolyásolja a csillagok számát.
Magyarország minősített szállodái az alábbi linken találhatók meg.
(forrrás: Urlaubsguru, HSU)
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg az ismerőseiddel!